De Vestinglopen vormen een prachtig decor in sportieve setting om de inwoners aan het bewegen te krijgen

Sinds 2014 organiseert EPICinderunning de Vestingloop Willemstad. Een gezellig breedtesportevenement dat gericht is op hardlopen en wandelen. Inmiddels is dit evenement uitgegroeid van 600 deelnemers in 2014 naar 2.000 deelnemers en zo’n 4.500 toeschouwers in 2019. Daarmee is de Rabobank Vestingloop Willemstad direct het grootste sportevenement van de Gemeente Moerdijk. Sinds 2016 is Rabobank West-Brabant Noord hoofdpartner van dit evenement. 

In 2019 heeft EPICinderunning de Vestingloop Brielle en de Rabobank Vestingloop Hellevoetsluis aan de portefeuille toegevoegd met Rabobank Zuid Hollandse Eilanden als hoofdsponsor. In 2020 zijn aan het Vestinglopen concept ook de Vestingloop Gorinchem, Vestingloop Bergen op Zoom en de Nationale Virtuele Vestingloop toegevoegd. 

Binnen het concept is er naast de hoofdsponsor per vestingloop ook ruimte voor een aantal hoofdpartners qua exposure en acties richting deelnemers en bezoekers. 

Het Vestinglopen concept

Het Vestingloop concept is de afgelopen zes jaar een bewezen succesformule gebaseerd op de volgende terugkerende pijlers en trekkers voor deelnemers en publiek:

  • Historische vestingstad 
  • Geschiedenis en historische locaties langs het parcours
  • Veel natuur en groen langs het parcours
  • Samenwerking met lokale middenstand en horeca voor extra side events en gezelligheid
  • Stimuleren van sporten onder de lokale bevolking met kinderen in het bijzonder
  • Inzet voor lokaal/regionaal goed do


Bereik voor een sponsor

  • 10.000 deelnemers
  • 25.000 bezoekers
  • 240.000 website bezoekers
  • 20.000 digitale nieuwsbrief ontvangers
  • 14.000 volgers via Facebook 
  • 3.500 volgers via Instagram
  • 2.500 volgers via LinkedIn
  • 1.500 Volgers via Twitter
  • Exposure via 20.000 flyers en posters
  • Exposure via mediapartners zoals AD, Brabants Dagblad, lokale weekbladen en media
  • Samenwerkingen met influencers op hardloop- en wandelgebied
  • Samenwerking met VVV, City Marketing, gemeenten en sportstimulering gemeenten


Sponsor benefits

Maatschappelijke betrokkenheid

  • Steunen regionale sportstimulering
  • Steunen regionale breedtesport
  • Steunen regionale evenementen en activiteiten

Exposure/Branding

  • Exposure op de website
  • Exposure  via social media
  • Exposure via digitale nieuwsbrieven
  • Diverse communicatiemogelijkheden en contactmomenten met deelnemers en toeschouwers
  • Diverse reclameuitingen langs het parcours

Marketing & Sales

  • Product sampling/verkoop in het evenementen terrein of voorafgaand aan het evenement
  • Uitgeven van goodiebag
  • Aanbiedingen communiceren via online communicatiemiddelen
  • Relatiemarketing door deelname met relaties en personeel

Bovenstaande is slechts een greep uit de mogelijkheden. Sponsoring is altijd maatwerk. Neem contact op met de organisatie om te bespreken wat sponsoring van de Vestinglopen voor uw organisatie kan betekenen;

Perry Bakker
organisator Vestinglopen

E-mail: perry@epicinderunning.nl